In Sevenum is vrijdagmorgen begonnen met een zoekactie naar resten van Kasteel Huys de Donck.

Het gaat om een archeologisch vooronderzoek van leden van de Heemkundevereniging Sevenum die ondersteuning krijgen van professionele archeologen.

Van der Donck
Het kasteel stamt waarschijnlijk uit de 14de eeuw en de leden van de familie Van der Donck worden gezien als de vroegste 'Heren van Sevenum'. Van 'Huys de Donck' is niets meer over. De laatste muurresten zijn na de Tweede Wereldoorlog verwijderd.

Restanten
De heemkundevereniging Sevenum en de archeologen verrichten vrijdag en volgende week proefboringen en grondmetingen. Met de zoek-actie willen ze restanten van fundamenten, grachten, een voorburcht en mogelijke ophaalbrug in kaart brengen
Terug naar nieuwsberichten
Mart in een intervieuw met L1 over het kasteel Huis de Donck.